Mapa Conceptual

Mapa Conceptual
Relació entre Ciencia-Tecnologia- Educació- Societat

martes, 19 de junio de 2012

AUTOAVALUACIÓ del projecte i de l'ASSIGNATURA!


Com avaluació d’aquesta última Pac, puc dir que en general estic satisfeta del resultat final. La presentació oral d’en Pablo va anar força bé segons la opinió del Pablo, tot i que encara no tenim les notes del crèdit de síntesi, i per tant no sabem l’avaluació que en van fer els professors i companys. Tot i així les impressions són positives, i tot sembla que l’avaluació serà força favorable.
Pel que fa a la meva tasca com a mediadora del aprenentatge i com a dissenyadora del projecte, crec personalment que he fet una bona feina tot i que també he de dir que m’hagués agradat dur a terme més sessions i explicar el Power Point d’una manera més general sense centrar-me tant en la presentació oral del alumne. M’hagués agradat poder dur a terme una unitat didàctica amb més sessions i diferents tasques a realitzar amb el Power Point per tal que l’alumne hagués pogut experimentar més amb aquesta eina tecnològica.
En aquest sentit, podria haver estat un disseny més creatiu, però les pautes i les guies per a l’elaboració de la presentació oral venien donades des de l’institut. A més s’ha de tenir en compte que alhora que es duia a terme aquest miniprojecte, a l’institut es duien a terme sessions per a treballar precisament els continguts del crèdit de síntesi així com també es donaven recursos i ajuda als alumnes per a les seves presentacions orals. És per això que he estat una mica limitada alhora d’ampliar el projecte o modificar-lo, i evidentment perquè només comptàvem amb quatre sessions abans de la presentació oficial del treball davant del professorat de l’institut.  
No obstant, trobo que el projecte ha cobrat sentit ja que ha sorgit d’una necessitat real del alumne, i tot i estar molt focalitzada en la presentació l’alumne amb la meva primera guia i després de forma autònoma ha pogut dominar el programa i fer-se seu el procés d’aprenentatge, principal base per un aprenentatge significatiu. Crec que he sabut aplicar els coneixements apressos al llarg de l’assignatura, i he pogut copsar la importància de les TIC, tan en aquesta Pac com en les altres.
Pels motius exposats anteriorment i seguint el que he exposat sintèticament a la pauta d’avaluació adjuntada juntament amb aquesta Pac a la bústia de lliurament, crec que la qualificació d’aquesta tercera PAC des de la meva autoavaluació és una B.
D’altra banda i pel que fa l’autoavaluació de l’avaluació contínua en general, m’agradaria començant dient que l’activitat que més m’ha agradat de tota l’assignatura ha estat precisament dur a terme aquest projecte, ja que és on he reflectit i posat a la pràctica tots els coneixements apresos al llarg de l’assignatura. Tot i així m’agradaria comentar de forma sintètica com m’he sentit en cada una de les activitats dutes a terme en aquesta assignatura.
En primer lloc, dir que al començar aquesta assignatura començava amb un coneixement bastant bàsic de les noves tecnologies, i més concretament, sobre la relació que s’establia entre ciència, societat, educació i tecnologia. Tot i així era conscient tal i com es pot observar en el mapa inicial, que tot estava per força entrellaçat. Tot i això, en les preguntes d’avaluació inicial no vaig saber respondre moltes de les preguntes que se’ns feien però quan me la torno a mirar veig que tinc molt més clars tots els conceptes i el que és més important he entès realment que tan societat, ciència com educació són termes interdependents i que en canvia un els altres canvien i en aquest cas l’educació s’ha d’adaptar i ajustar a tots els canvis del context.
En segon lloc , m’agradaria destacar la meva participació en el debat. Ha sigut una de les activitats que més m’ha agradat. Trobo que es van donar molts recursos per a poder formar una opinió o una altre. Em van semblar molt interessants tots els vídeos, i totes les experiències que s’exposaven per tal de defensar la postura de cadascú. Veure tots els vídeos i llegir els documents em va ajudar a reflexionar sobre la necessitat o no de la tecnologia i fins a quin punt pot arribar a ser un fet de conflicte.
Mentre en alguns vídeos es deia que cal viure sense tecnologia perquè aquesta està perjudicant l’essència natural del esser humà, jo trobo realment tal i com vaig defensar en el debat que l’esser humà ha evolucionat, i ha evolucionat amb i gràcies també a la tecnologia. No podem dir que haguem perdut l’essència perquè l’essència precisament es l’evolució i aquesta es la nostra, creant tecnologies per facilitar-nos la existència. Per mi, no té sentit renunciar a un fet que es part del esser humà, que la tecnologia no ha aparegut de cop com un agent extern, sinó que l’hem creat nosaltres, i l’estem creant des del principi dels temps.
Per tant personalment si m’hagués de posicionar en un dels dos bàndols em decantaria pel que vaig defensar, tecnodemocrata, però sent conscient es clar que no tot és blanc i negre i per tant no em posicionaria d’una manera tant extrema com en el debat sinó que com molts companys van dir, cal saber també on estan els límits de la tecnologia i saber trobar-hi un equilibri.
Posterior al debat, vam elaborar l’informe de síntesi, així com també el mapa conceptual que relacionés tots els continguts treballats i precisament on es veies clarament la relació entre ciència, societat, educació i tecnologia. Des del meu punt de vista crec que vaig fer un bon treball, i vaig saber relacionar tots els conceptes degudament relacionant-los amb el mòdul i reflectint-los en el mapa conceptual. Tot i això he de dir que en un primer moment el mapa conceptual em va costar per la quantitat de conceptes i d’informació que havia recopilat durant el debat. Tot i així crec que vaig saber sintetitzar la primera part del semestre.
Pel que fa la PAC 2, he de dir que em va semblar interessant analitzar el debat fet ja que com ja he dit hi vaig mostrar molt interès en la participació del debat i per tan va ser una tasca que no em va costar realitzar. De totes maneres si que he de dir que el mapa augmentatiu em va costar, tan entendre com representar-lo. De fet no vaig quedar del tot satisfeta amb el meu mapa tot i que crec que estava correcte, m’hagués agradat expandir-lo una mica més i fer-lo més complex. En quant al contingut de l’activitat crec que van quedar tots els conceptes reflectits i ben relacionats tal i com es demanava a la miniactivitat 2.1. Pel que fa al miniprojecte, no m’extendré ja que ja he analitzat en la primera part d’aquesta autoavaluació.
Només dir que després del debat és l’activitat que m’ha semblat de més interès per la nostra pràctica educativa ja que està basada en la pràctica i de vegades les activitats acadèmiques en general pequen de massa fonaments teòrics i poca aplicació. Amb això no vull dir que els fonaments teòrics no siguin importants però si m’agradaria deixar constància que crec que les activitats de la UOC haurien d’estar més dedicades a l’aplicació dels conceptes en algunes assignatures, tal i com es dur a terme en aquesta ultima pac.
Com a últim punt a comentar, parlaré del meu blog. La veritat és que l’autoavaluació del meu blog és més aviat baixa. Crec que no he sabut treure-li el profit que els meus companys li han donat. He intentat compartir algunes informacions i penjar el que hem anat fent però he interaccionat poc amb els altres blogs, i els cops que ho he fet no he obtingut resposta. Crec que podria haver-lo utilitzat més però per falta de temps no hi he dedicat l’atenció que hauria. De totes maneres he intentat fer un seguiment de l’assignatura he anat observant els altres blogs que en general estaven molt treballats. En especial m’ha agradat el blog de la Mercè Graus i Mireia Conill. Estan molt ben documentats, i aporten recursos per als companys així com un seguiment acurat de l’assignatura. Els he trobat molt representatius i m’han ajudat en ocasions ha fer auto reflexions sobre el meu propi treball.
Finalment dir que la meva autoavaluació general de l’assignatura és d’una B. Crec que en la realització de les pacs he fet una bona feina, i he participat de forma activa en el debat, tot i que com ja he dit m’ha faltat treballar més amb al blog. Pel que fa la valoració general de l’assignatura he de dir que és molt positiva. M’ha agradat com a assignatura ja que crec que a tots nosaltres ens ha fet reflexionar sobre l’ús de la Tecnologia i sobretot l’ús relacionat amb l’educació. Els mòduls m’han semblat interessats així com els articles i mòduls proporcionats per la consultora a la web. També i acabant, agrair un cop més la flexibilitat de la consultora en les dates d’entrega així com tota l’ajuda proporcionada al fòrum i al tauler de l’assignatura.

No hay comentarios:

Publicar un comentario