Mapa Conceptual

Mapa Conceptual
Relació entre Ciencia-Tecnologia- Educació- Societat

lunes, 19 de marzo de 2012

Avaluació Inicial

He pensat que per començar és una bona opcio penjar la meva avaluació inicial per aií més endavant a mida que anem avançant poder veure els coneixements previs que tenia i veure els avansaments que espero anar fent al llarg de cursar l'assignatura :)



Avaluació inicial:

  1. ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.

Totalment d'acord, sense el progrés tecnològic la societat no seria com es avui en dia , per tant podria afirmar que totalment determina el progrés social, així com les relacions socials, amb les aparicions de les reds socials i el poder d'eines com l'internet que ens ha portat a la immediatesa pel que fa la comunicació i les distancies. Així doncs també el desenvolupament econòmic en tant que estem en una societat totalment capitalista regits per l'economia, i per tant en el moment que el coneixement científic i tecnològic determina la societat també determina l'economia. Alhora l'economia determina el desenvolupament científic j a que el coneixement esta determinat per els diners que s'inverteixi en la investigació i es la societat i els governs qui decideix en quin sentit es vol investigar i per tant invertir per avençar.

  1. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?

No , tal com he dit anteriorment depenen dels interessos dels governs i per tant de les idees politiques de cada un s’invertirà en un tipus d’investigació en un altres, així doncs s’invertirà mes en el desenvolupament de la tecnologia de les armes o en la curació de malalties depenent del govern que hi hagi al govern. Per tant puc afirmar que l’avens de la tecnologia no es neutral i per tant esta condicionat per idees politiques. 

  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.

Crec totalment en aquesta afirmació, penso que actualment les tecnologies son molt importants en la formació en les escoles i centres formatius, tan per tenir-les en compte com per ensenyar a utilitzar-les i alhora utilitzar-les com a eina formativa ja que formen part de la nostra vida diària, i condicionant el funcionament de les relacions socials i dels interessos econòmics i per tant formatius.

  1. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?

Des del meu punt de vista es evident que el desenvolupament cientifico-tecnologic ha jugat un gran paper, però també hem de tenir en compte altres causes com la massiva immigració, la incorporació de la dona al mon laboral, l'alfabetització de tota la població, l'allargament en l'edat de finalització dels estudis, la recent incorporació a la unió europea i la incorporació així de l'Euro, el escurçament de les distancies arreu del mon gracies al desenvolupament de la tecnologia aèria, i sobretot el canvi de concepció que ha suposat en tots els àmbits la incorporació del Internet en la nostra societat.

  1. Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa
La tecnologia Educativa es la ciència que estudia la incorporació de la tecnologia com a eina pedagògica als centres de formació i escoles. L'objecte d'estudi es el desenvolupament de la tecnologia amb l'objectiu de millorar les eines educatives.

  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement
La transmissió de coneixement es donaria quan un mestre expliques el significat del terme noves tecnologies, en canvi la construcció del coneixement seria si el mestre ensenya al alumne com utilitzar-lo i de forma practica ensenyar a aplicar-ho.

  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".

Estic d'acord ja que des del moment que una persona neix, pertany a una realitat social, i per tant a una realitat cultural. Aquesta realitat regira la seva vida, la seva manera d'entendre-la i de concebre-la, i per tant depenent del context que tingui i de les experiències viscudes dins la societat on hagi nascut i la cultura a la que pertanyi tindrà una manera o una altre d'entendre la societat i per tant de donar sentit a una idea. Un exemple clar es que per en la nostra societat només tenim una manera de anomenar el color blanc, i per tant no tenim altra manera de concebre el color blanc, mentre que la societat esquimal del pol nord tenen varies maneres d'anomenar el blanc i per tant d'entendre'l, ja que cada tonalitat del blanc te un significat per ells: que la neu es verge, que acaba de gelar, que la neu esta dura, que sota d'aquell gel hi ha aigua, que aquell gel es sòlid o que es fàcil de trencar-se... Per tant ells tenen una idea de blanc molt diferent que nosaltres, ja que no podem donar un altre sentit ni explicar el color blanc de diferents maneres perquè per nosaltres es nomes "blanc".

  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i  posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?

L'any passat ja vaig canviar algunes funcions i aquest any he canviat també el fons de pantalla i la manera d'organitzar les assignatures, però la veritat es que no hi entenc i em costa molt la informàtica i em comporta molt de temps, llavors normalment m'adapto a l amanera predeterminada, ja que tampoc tinc molts coneixements en aquest camp.

  1. Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?

La veritat es que tinc un mínim coneixement de les Noves Tecnologies ja que nomes he cursat una assignatura fa anys a la carrera de magisteri. La veritat es que molts dels conceptes reflectits no estic segura que siguin correctes, però ara mateix son els meus coneixements i per això espero poder expressar-me millor i amb mes contundència i seguretat al finalitzar aquesta assignatura. Espero poder aprendre molt i poder ser una mestre mes valida en un futur proper i així fer un us extens de les eines que ens proporcionen les noves tecnologies.
Com ja he dit no tinc masses coneixements però espero anar-los adabtant tant en la meva formació com en la meva professió.

  1. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 9
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 7
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 8
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds:0
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 10
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal:3
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 9
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 8
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 6
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 10

1 comentario:

  1. Hola Carme!

    Felicitats pel blog.
    Jo per la meva banda et voldria fer una pregunta, després de realitzar la pac 1 i sobretot el debat, continuaries mantenint la puntuació a la pregunta DU1. T'ho dic perquè el debat que ens ha plantejat la consultora per a mi ha estat molt diferent al de altres assignatures i alhora molt profitós. Què me'n dius?

    Fins aviat,

    Mercè Gras

    ResponderEliminar